Ingineria motoarelor

   La inceputul sec. XIX, s-a înregistrat un mare succes prin depăşirea vitezei de deplasare a unui cal şi a energiei vântului. Primul motor cu abur a asigurat o deplasare de şapte ori mai rapidă decât a unei trăsuri trase de cai, marcând inceputul unei revoluţii în domeniul vitezei, care continuă şi azi. Noile provocări constau în îmbunătăţirea siguranţei autovehiculelor, folosirea mijloacelor alternative de energie în construcţia lor, cât şi integrarea tehnologiilor informaţionale.
   Tot mai multe aparate sunt controlate mai mult electronic decât mecanic.

   AUTOMOBILELE - MOTORUL ŞI CAROSERIA
   Automobilul combină capacitatea de transport, mobilitatea şi individualitatea. Nu există un alt vehicul care să aibă acelaşi impact asupra vieţii personate şi sociale.
   Inima unui automobil este motorul, a cărui sarcină este să transforme energia termică, electrică sau chimică în energie cinetică. Motoarele cu benzină şi cele diesel sunt folosite foarte frecvent la automobile şi la vehiculele comerciale.
   Totuşi, din cauza creşterii preţului petrolului, este necesară o schimbare. Inginerii încearcă să înlocuiască motoarele obişnuite cu combustie cu alternative eficiente, ca motorul „biodiesel", eel cu acţionare electrică sau hibridă, care foloseşte mai multe surse de energie.

   Transmisia şi şasiul
   Sistemul de transmisie se află între motor şi volan şi constă din ambreiaj, transmisia manuală, sistemul de distribute, arborele şi mecanismul diferenţial.
   Mişcarea de rotaţie generată de motor este transmisă, distribuită şi reglată prin intermediul ambreiajului şi al mecanismelor de acţionare. Cuplul produs de motor este aplicat roţilor cu ajutorul transmisiei şi a sistemului diferenţial, care adaptează vitezele atinse de roţile interne şi externe în timpul unei curbe.
   Şasiul este responsabil de transmiterea puterii pe suprafaţa şoselei.
   Cauciucurile, suspensiile roţilor, frânele şi direcţia influenţează conducerea unui automobil.

   Caroseria
   Efectele vizuale ale unui automobil sunt determinate în mare parte de caroserie. Structura acesteia influenţează totodată greutatea, caracteristicile aerodinamice, dar şi siguranţa pasagerilor.
   In prezent, caroseria autoportantă (construită împreună cu şasiul) este foarte des întâlnită, deşi ultimele cercetări pledează pentru o carcasă compusă din secţiuni cu cavităţi proiectate pentru asigurarea rezistenţei, rigidităţii şi a unei greutăţi mici. Avantajul acestei structuri constăîn posibilitatea de a folosi materiale mai uşoare. Pe lângă oţel, la fabricarea şasiului se utilizează în mod frecvent aluminiul, magneziul şi materialele sintetice.

   Electronica automobilelor
   Toate componentele alimentate electric ale automobilelor (computerul de bord, sistemul de navigaţie, controlul stabilităţii etc.) au legătură şi cu standardele moderne de siguranţă şi cu caracteristicile opţionale de confort.


  • LOREMO LS e primul automobil care a atins un consum de 1,5 L/100 km şi se vinde la preţul de 11000 de
  • euro.
  • SECRETUL constă in aerodinamică şi reducerea greutăţii. CW=0.2 este coeficientul aerodinamic. 450 KG este masa totală.
  • MOTORUL e un turbo-diesel cu 2 cilindri. 160 KM/H este w'teza maxima.
  • LOREMO LS a intrat in producţie in 2009.




0 comments:

Free Page Rank Tool